Çukurova Kitap Fuarı

Efenim, malumunuz olduğu üzre 6 senedir İstanbul, Ankara ve bilimum kültür sanat merkezlerinden uzak bir yerleşim yerinde yaşadığım için yakınlarda olan benzeri aktiviteleri takip etmeye çalışıyorum. 2009 yılında Tüyap'ın düzenlediği Çukurova Kitap Fuarına gitmiştik. Tabi ki bir İstanbul Kitap Fuarı değildi ama ihtiyacımızı görmeye ve özlemimizi gidermeye yetmişti. Bu sene de planladık programladık ve kalkıp Gaziantep'ten Adana'da bulunan fuarımsı etkinliğe gittik. Gerçekten çok kötü bir fuar alanında fuar bile olamamış bir yeri gezdik. Arada bildiğimiz birkaç yayınevinin stantları da olmasaydı hiç anlamayacaktık nerede olduğumuzu. Salonun yarıya yakını boştu. Dolu stantların yarısı da dersaneler ve sınavlara hazırlık kitaplarını basan yayınevleriyle doluydu. Yazık ki hoplaya hoplaya kitap fuarına gelmiş olan çocuklar ve gençler orada da edebiyatla ilgisi olmayan, zaten hergün birlikte yatıp kalktıkları test kitaplarıyla,hazırlık setleriyle,yaprak testlerle karşılaştılar. Neyse ki salona girer girmez karşımıza çıkan Uykusuz ve Penguen stantları bizi neşelendirdi. Can Yayınları, Doğan Kitap , April,  Everest, İletişim, YKY, İş Kültür gibi belli başlı yayınevleri de vardı da biraz kitap bakabildik.


Amaaaa, benim için fuarın en güzel sürprizi çok severek okuduğum Muzaffer İzgü' nün orada kitaplarının başında olmasıydı. Adamı bunaltmamak için ya da medeni cesaretim yetmediği için sohbet etmeye girişmedim ama tokalaşıp selamlaştık ve oğluma aldığım masal kitabını onun için imzalattım. Şimdi çok küçük olduğu için tabi ki anlamayacak ama okumayı söküp Muzaffer İzgü' yü tanıyınca eminim çok sevinecektir. O kitabı ilkokul çağına gelince oğluma hediye etmek için saklayacağım. Herşeyden öte Muzaffer İzgü gibi önemli bir edebiyat ustasının hayatta ve orada aktif bir şekilde bulunuyor olması beni çok sevindirdi. Hiç çocuk kitaplarını okumadım ama meraklısına "Zıkkımın Kökü" kitabını ısrarla tavsiye ederim. Hayatımda okuduğum en güzel kitaplardan biridir. Yakın zamanda yeniden okumayı düşünüyorum.
Bu kadar geyik muhabbeti yeter, ben mesaime dönüyorum.
Bir sonraki yazıya kadar sevgiler, selamlar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2022, Ben geldim!

KAÇAN KOVALANIR

"Dünyayı Güzellik Kurtaracak, Bir İnsanı Sevmekle Başlayacak Herşey"