KENDİME VEDA, KENDİME MERHABA!

     Bugün bir kadına veda etmek istiyorum. Hiç boş durmayan, dişlerini fırçalarken bir yandan peçeteyle lavabonun kenarlarını silen, radyoda takip ettiği radyo programını dinlerken bir şeyler karalayan, kafası tamamen radyoda ise beyin gerektirmeyen bir mobil oyun oynayan (evet çok utanıyorum), hiçbir şey yapamazsa  oje süren, sürdüğü oje kuruyana kadar boş durmamak için parmak ucuyla twitterı çekiştiren, aynı anda başka bir uygulamadan aylık ödemelerini yapan, aynı anda hem çalışan hem müzik dinleyen bir yandan da yazı kulübüne göndereceği yazıyı düşünen kadına veda ediyorum.
     Zamanın sütünü son damlasına kadar sağmak zorunda olmaktan vazgeçiyorum artık. Trafikte araba sürerken o sırada başka bir şey yapmıyor olmakla barışmayı, tek başıma öğle yemeği yerken telefondan bir şeyler okumamayı, oğlum uyurken yanında duruyorsam aynı anda kitap okumamayı veya telefonu kurcalamamayı deneyeceğim.
     Dün akşam gittiğim dil kursunda beynimin dinleme,anlama ve anlamlı konuşmayla ilgili fonksiyonlarının çalışmadığını fark ettim. Biraz kendime yüklendim, off anlayamıyorum, öğrenemiyorum, hatırlayamıyorum diye. 
     Ders çıkışı eve giderken arabada radyonun sesini açıp (korkunç bir sesle) eşlik etmeye çalıştım,biraz deşarj olmak için. Fakat o da ne? Sözleri çok da açık bir zihin gerektirmeyen Serdar Ortaç şarkısına bile eşlik edemedim! Kelimeler, heceler birbirine karıştı dilimde. O vakit anladım ki kafam çok dolu ve yorgun. Neyle? Bir sürü ıvır zıvırla. Eve gidince daha hiçbir şey dinlemedim,izlemedim,okumadım. (Arada yine twittera bakmışımdır bence). 
     Bu sabah sevgili adaşım Gülcan Arpacıoğlu'nun "boş durmak" la ilgili radyo programını dinlerken boş durmadım ve boş duramamakla ilgili düşündüm:) Boş duramadığımı fark ediyordum bir süredir ama bunun hiç de kötü bir şey olmadığını düşünüyordum. Oh ne güzel, hem zamanımı değerlendiriyorum hem de hiç sıkılmıyorum diyordum kendicağızıma.
     Fakat Gülcan çıkmış diyor ki bugün,efendim boş durmak çok faydalı, boş durunca ve sıkılınca beyin çok iyi çalışır, şunları şunları yaparak kendinizi boş durmaya alıştırabilirsiniz... Buyrun size yeni bir bilgi ve tavsiye daha. Bundan sonra yapmaya çalışacağım şeylerden biri de boş durmak ve sıkılmak olacak iyi mi? Şu faydalıymış, aslında bu sağlıklıymış, bu iyiymiş çünkü şu şöyleymiş dünyasına ben kendi ayaklarımla girdim ama artık çok yorucu olmaya başladı. Neyi niye nasıl yaptığımı düşünmeden yaşayıp gitmek istiyorum bir süre. Öylesine, sadece yapmak zorunda olduğum için veya içimden öyle geldiği için. Kendimi güdümlemek ve onlarca kişinin tavsiyelerini takip etmek istemiyorum artık. Bunu yapmak için de Gülcan'ın bu günkü tavsiyelerine uymayı düşünüyorum:))
     Ezcümle, son zamanlarda yaşadığım kafa dağınıklığı ve yorgunluğunu, dikkat eksikliğini, unutkanlığı, odaklanamamayı, hep meşgul olup gerçek anlamda dinlenememeyi bu sabah radyo dinlerken iyice fark ettim. Biraz boş durarak, aynı anda birden fazla iş yapmayarak, twitter kullanmayarak, aynı gün içinde birbirinden farklı çok şey okumayarak dinlenmeyi ve durulmayı seçeceğim. Kendime berrak, duru ve dingin bir zihin dilerken hepinize sevgilerimi gönderiyorum.
Not: Arzu ettiğim dinginlik ve canlılığın görseli ektedir:)


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAÇAN KOVALANIR

2022, Ben geldim!

"Dünyayı Güzellik Kurtaracak, Bir İnsanı Sevmekle Başlayacak Herşey"