KİŞİSEL AFORİZMALAR(!)

       Pek de sevimli olmayan zamanlar yaşamaya devam ediyorum. Birbirini tetikleyen ve peş peşe dizilen sorunlar yaşıyorum farklı kişilerle ve farklı ortamlarda. Önceleri "diğerini" hatalı bulurken ve gayet haklı olduğum halde işler neden yolunda gitmiyor diye düşünüp mağrur bir sitem içindeyken sorunlu durumlar çoğalarak devam edince kendime kendimle ilgili sorular sormaya başladım. Ve yine ukalaca bazı çıkarımlarda bulunmaya başladım. Şu ana kadar yaptığım tüm çıkarımların sonraki tecrübelerle ter yüz edilip suratıma çarptığını da bir not olarak belirtmeliyim.

       Şu ana kadar karşılaştığım ve karşısında kendimi en kötü hissettiğim şey "NANKÖRLÜK" oldu. Nankörlük ettiğim tüm insanlardan sonsuz özür diliyorum.

      "Dürüst olmak" her zaman haklı olduğun anlamına gelmiyor. Hayata delirmeden devam edebilmek için "uyanık" olmak şart. Ama insan "uyanık" olmaya çalışırken de delirebiliyor.

       İnsanın "doğru bildiklerim" listesinin olması gerekiyor ama bunlarda ısrarcı olmak çok yıpratıyor. Esneklik payını göz ardı etmemek gerekiyor.

     "Fedakarlık" denen illeti benliğine zulmederek yapmamak gerekiyor. Başkası için yaptığın şey ancak onun da istediği bir şeyse değer görüyor ve anlam kazanıyor. O da her zaman değil.

     "Bu işin üstesinden ben gelirim" diye bir işi herkesten fazla üstlenmek hem çok yoruyor hem de anlaşılmıyor. Diğerlerinin ve kendinin  hata yapması pahasına o işleri ilgili kişilerle paylaşmak gerekiyor.

      "Haklılık" argümanına sarılırken abartmamak gerekiyor. Belki de değilsin ve bu çok da önemli değil.

       İnsanın ne olursa olsun kendine çok fazla yüklenmemesi gerekiyor. Zira bunun sonucunda akıl ve ruh sağlığını kaybedince hiç bir şeyin önemi kalmıyor. Hem kendin hem de çevren için tam bir "başbelası"na dönüşüyorsun.

       Bu çıkarımların yanısıra söylemek istediğim şeyler var;
      "Samimi" arkadaşlıklarımı çok özlüyorum.
       Kış mevsimi beni çok bunaltıyor,özellikle buradaki kadar uzun sürdüğü zaman.
       Zaman zaman yalnız kalıp, rahatlatıcı bir ortamda kafamı,bedenimi ve ruhumu dinlendirmek ve boşaltmak istiyorum.
       Aylardır beni bunaltan her şeyden bir süreliğine de olsa uzaklaşmak istiyorum.

       Delirmeden yaşanacak günlerin özlemiyle,
                                                                      hoşçakalın...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAÇAN KOVALANIR

2022, Ben geldim!

"Dünyayı Güzellik Kurtaracak, Bir İnsanı Sevmekle Başlayacak Herşey"