NEŞET ERTAŞ

Üniversiteye başladığım yıllarda tanıdım sanırım Neşet Ertaş'ı ve müziğini. İlk başlarda bozlaklarından dolayı biraz kuru ve dinlenmesi zor gelmişti sanırım bana. Ama sonra o muhteşem türkülerini keşfetmeye başladım. Sabahların çok zor olduğu proje teslim gecelerinde uzun uzun dinlerdim "rahmetliyi". Rahmetli demek bile içimi sızlatıyor şu anda. Yaşıtlarımın hiç anlamadığı dönemde yıllarca dinledim, zaman geçtikçe daha çok dinledim. Dinledikçe daha çok sevdim. Onunla ilgili yazılanları okudukça aslında büyük bir ozan olduğu kadar da "insan" olduğunu öğrendim. Sonra bir bahar akşamı Gaziantep Üniversitesi bahar şenlikleri kapsamında verdiği konsere gitme şansını buldum. Hayatımın en şanslı noktalarından biriydi O'nu canlı dinleyebilmek. Konser başlar başlamaz oyun havası dinlemek isteyen gençlere verdiği ince ayarı unutmam mümkün değil. Ağırdan başlamıştı bozlak okuyarak, sonra herkes tarafından bilinen ve sevilen türkülerini, en sonunda da oyun havaları. Tek kelimeyle muhteşem bir konserdi. En güzeli ise O'nun bir insanlık dersi niteliğindeki duruşu, adabı ve gösterdiği tevazuydu. O'nu tanıdığım ve sevdiğim yıllarda hep günün birinde aramızdan ayrılması ihtimaline üzüldüm. Hep elim yüreğimde dinledim ve sevdim. Ve günün birince o son geldi. O'nun cenazesinin kaldırıldığı gün çok değer verdiğim bir ağabeyimin apansız ölüm haberini aldım. Bütün gün dinleyip ağladım. O günlerde eşim (iki sene sürecek) yurtdışına çalışmaya gitme hazırlıkları içindeydi. İçim paramparçaydı. O günlerimin can yoldaşı da Neşet Baba oldu nihayetinde. Bir hafta sonra eşimi yolcu ettim. Boş eve döndüm, Neşet Ertaş'ın "yazımı kışa çevirdin" türküsünü açtım ve uzun uzun ağladım. Neşet Ertaş'ın benim hayatımdaki en etkili dönemi o zamandır. Şimdi vefatının ikinci yılında anılıyor, yemin olsun biz onu hiç unutmadık ve unutabileceğimizi sanmıyorum. Öyle ki fani dünyadan ayrılmış olması benim için hiç birşey eksiltmedi. Sonsuza kadar sesi, nefesi ve insanlığıyla yaşayacak. Bu akşam da tek başıma bir anma gecesi düzenledim evde. Can Dündar'ın yönetmenliğini yapmış olduğu "Garip" belgeseliyle başladım, türküleriyle devam ediyorum. En sevdiğim iki türküsünü ekleyerek yazıma son veriyorum. Nurlar içinde yatsın inşallah.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2022, Ben geldim!

KAÇAN KOVALANIR

"Dünyayı Güzellik Kurtaracak, Bir İnsanı Sevmekle Başlayacak Herşey"